آموزش برچسب گذاری در اینستاگرام

آیا شما هم دوست دارید که افراد بیشتری پست‌های اینستاگرام شما را ببینند؟ باید به شما بگویم که یکی از راه‌های رسیدن به این هدف استفاده از تگ کردن یا برچسب گذاری است. در ضمن باید بدانید که فرقی نمی‌کند در کامنت‌ها منشن می‌کنید یا عکسی را برچسب گذاری می‌کنید، ارتباط استراتژیک با افراد دیگر در اینستاگرام راهی عالی برای ارائه محتوای شما در مقابل مخاطبان جدید است. به بیان دیگر تگ و منشن اینستاگرام باعث ایجاد پیوند بین افراد، محصولات و مکان‌ها می‌شود. برچسب گذاری در اینستاگرام یک راه عالی برای کسب و کارها است تا از طریق تعامل با مشتریان و سایر مشاغل، در معرض دید قرار گیرند.

اگر فکر می‌کنید که با برچسب گذاری یا تگ کردن حساب‌های تصادفی، بدون داشتن یک هدف واقعی می‌توانید تأثیر گذار باشید، وقت آن است که از ارسال هرزنامه خودداری کنید و شروع به تأثیرگذاری واقعی کنید. با ما در این مقاله همراه شوید تا در مورد برچسب گذاری یا تگ کردن در اینستاگرام و نحوه جلوگیری از تگ شدن توسط حساب‌های تصادفی بیشتر بدانید. 


تگ‌های اینستاگرام

برچسب گذاری فرآیند افزودن پیوند به حساب، مکان و/یا محصول به پست شما است. سه نوع مختلف از برچسب گذاری اینستاگرام وجود دارد که در زیر به آنها اشاره شده است:


برچسب گذاری کاربر در اینستاگرام

آیا تا به حال دوستی را در عکس‌های خود تگ کرده‌اید؟ این یک مثال رایج از برچسب گذاری کاربر است، که در آن یک پیوند قابل کلیک جهت دسترسی پیدا کردن به پروفایل کاربران به پست اضافه می‌شود. این قابلیت یک ابزار عالی برای کسب‌وکارهایی است که می‌توانند مشتریان (مانند نظرات)، تأثیرگذاران (مانند تبلیغ محصول) و سایر مشاغل (مانند همکاری‌ها) را برچسب گذاری کنند. حال باید بیان کرد که چگونه می‌توان یک برچسب به موضوعات مختلف در اینستاگرام اضافه کرد؟

  • پست جدید
  1. در مرحله نهایی ایجاد پست خود، دکمه تگ کاربران (Tag Users) را که در زیر عنوان قرار دارد فشار دهید.
  2. روی جایی که می‌خواهید برچسب اضافه شود ضربه بزنید.
  3. حساب یا حساب‌هایی را که می‌خواهید برچسب گذاری کنید را جستجو و انتخاب کنید.


  • اضافه کردن یا حذف برچسب ها از پست‌های قبلی
  1. به پست یا پست‌هایی که دارای برچسب‌هایی است و می‌خواهید به آنها بر چسبی را اضافه یا حذف کنید بروید.
  2. برای انتخاب دکمه گزینه‌ها (که با سه نقطه نشان داده می‌شود) به گوشه سمت راست بالای پست بروید و سپس گزینه ویرایش (Edit) را فشار دهید.
  3. نماد کاربر واقع در گوشه پایین سمت چپ را فشار دهید.
  4. همان فرآیندی را که در بالا ذکر شد (یعنی مراحل 1 و 2 پست جدید) را برای انتخاب و افزودن یک کاربر دنبال کنید، یا دکمه x را در کنار نام کاربران فشار دهید تا برچسب آنها از پست حذف شود.

نکته: برای اینکه به عنوان هرزنامه (spammy) شناخته نشوید، فقط حساب‌های مرتبط با محتوا را وارد کنید.


برچسب موقعیت مکانی

معمولاً از برچسب‌های موقعیت مکانی برای نشان دادن جایی که یک عکس / فیلم از آنجا گرفته شده است استفاده می‌شود، اما همچنین می‌تواند برای نشان دادن محل فعالیت کسب‌وکار شما یا مکان پروژه‌ها و/یا مشتریان شما هم استفاده شود. هنگامی که یک برچسب مکان اضافه می‌شود، زمانی که کاربران آن مکان را جستجو می کنند، پست شما ظاهر می‌شود.

فرآیند افزودن موقعیت مکانی شبیه به افزودن تگ کاربر است. این کار با انتخاب گزینه افزودن مکان درست در زیر گزینه دسته کاربران انجام می‌شود. پس از فشار دادن دکمه افزودن مکان (Add Location)، می‌توانید یک مکان را جستجو و انتخاب کنید. برای ویرایش، افزودن یا حذف مکان‌ها در پست‌های گذشته، دکمه گزینه‌ها را فشار دهید و سپس گزینه موقعیت مکانی موجود در زیر نام کاربری را انتخاب کنید.


برچسب محصول

برچسب‌های محصول در فروشگاه اینستاگرام لینکی به محصول مورد نظر ایجاد می‌کنند. هنگامی که برچسب فشار داده می‌شود، کاربران می‌توانند توضیحات محصول (به عنوان مثال نام، قیمت، محصولات مشابه) را مشاهده کنند و روی لینک وب سایت کلیک کنند.

پس از راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرام، گزینه تگ محصولات (Tag Products) در زیر دکمه تگ کاربران در دسترس خواهد بود. کاربران می‌توانند فرآیندهای مشابه با برچسب گذاری کاربران را دنبال کنند.


تفاوت بین بر چسب گذاری (تگ) و منشن در اینستاگرام

برچسب گذاری فقط توسط سازنده محتوا انجام می‌شود، در حالی که ذکر کردن یا منشن کردن توسط هر کسی می‌تواند انجام ‌شود.

برچسب گذاری اغلب گزینه بهتری است زیرا منشن‌ها در اعلان‌ها گم می‌شوند (یعنی فید فقط 100 اعلان اخیر را نشان می‌دهد)، در حالی که برچسب گذاری به طور جداگانه نشان داده می‌شود. علاوه بر این، پست برچسب گذاری شده، روی عکس‌های برچسب گذاری شده شخص نشان داده می‌شود که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد در معرض دید قرار گیرند.

مشکل تگ گذاری این است که کاربران شخص تگ شده را نمی بینند مگر اینکه روی پست ضربه بزنند.


نحوه برچسب گذاری (Tag) در مقابل منشن کردن (@Mention) در اینستاگرام

چند راه مختلف وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها به یک حساب کاربری در اینستاگرام اشاره کنید.

ابتدا می‌توانید یک حساب کاربری را در پست، ویدیو یا بخش نظرات تگ کنید. کسب‌وکار، برند یا شخصی را که برچسب گذاری می‌کنید یک اعلان دریافت می‌کند و محتوای شما در برگه محتوای برچسب گذاری‌شده آن حساب نشان داده می‌شود. به علاوه، این روش یک راه ارگانیک برای ارائه محتوای شما در مقابل مخاطبان بیشتر است.

به‌علاوه، پیدا کردن عکس‌هایی که در آنها حساب شما برچسب گذاری شده، آسان است. کافی است به حساب اینستاگرام خود بروید، سپس روی نماد پروفایل ضربه بزنید. از این طریق شما می‌توانید تمام عکس‌ها و ویدیوهایی را که در آنها برچسب گذاری شده‌اید را ببینید.  

برچسب گذاری در اينستاگرام - 1

راه دیگر برای جلب توجه یک اکانت اینستاگرام، استفاده از منشن است. می‌توانید منشن را در زیرنویس پست خود یا در یک نظر ذکر کنید. اگر محتوای تولید شده توسط کاربر را به اشتراک می‌گذارید، استفاده از منشن ضروری است.

برچسب گذاری در اينستاگرام - 2

اگر می‌خواهید برند یا شخص دیگری را در فید اینستاگرام خود معرفی کنید، حتماً به این موارد توجه کنید. زیرا آنها می‌توانند محتوای اینستاگرام شما را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.


نحوه تگ کردن استراتژیک در اینستاگرام

اگر به‌طور تصادفی برندها و مشاغل را در اینستاگرام برچسب گذاری می‌کنید، این کار را متوقف کنید. این استراتژی فقط باعث می‌شود شما هرزنامه به نظر بیایید و ممکن است حساب شما را بی صدا یا مسدود کند. راه بهتری برای جلب توجه سایر اکانت های اینستاگرام وجود دارد.

نگاهی به نحوه تگ‌های استراتژیک Modern Muffin در حسابش بیندازید. کلر با برچسب زدن خواربارفروشی، لباس هایی که پوشیده و حتی موقعیت مکانی‌اش، بیشترین استفاده را از عکسش می‌کند.

برچسب گذاری در اينستاگرام - 3

این روش را به عنوان یک استراتژی نگه دارید و اکانت‌های بزرگ را برچسب گذاری نکنید. کسب‌وکاری که فالوورهای زیادی دارد، ممکن است محتوای شما را به اشتراک نگذارد. اما برندهای کوچک‌تر احتمالاً عکس اینستاگرام شما را به اشتراک می‌گذارند.

به مشاغل و برندهایی فکر کنید که همیشه محتوای تولید شده توسط کاربر را به اشتراک می‌گذارند. این نوع حساب‌ها را بخشی از استراتژی برچسب گذاری خود قرار دهید. اما همیشه به یاد داشته باشید که کسب‌وکارها، برند‌ها یا افرادی را که در عکس یا ویدیوی شما نمایش داده نمی‌شوند، برچسب گذاری نکنید.

نکته بسیار مهم و حرفه‌ای این است که شما می‌توانید حداکثر 20 اکانت را در اینستاگرام تگ کنید.


نحوه حذف برچسب ها در اینستاگرام

آیا شما هم چندین بار در یک پست تصادفی یا اسپم اینستاگرام تگ شده‌اید؟ این موضوع واقعاً آزاردهنده است. اما راهی برای کنترل و اجتناب از این تگ‌های مزاحم در اینستاگرام وجود دارد. در اینجا نحوه تغییر تنظیمات برچسب (Tag) خود در اینستاگرام در چند مرحله آورده شده است.

  1. ابتدا روی نماد سه خط افقی در پروفایل خودتان ضربه بزنید تا بخش تنظیمات اینستاگرام شما باز شود.
  2. سپس، روی نماد چرخ دنده تنظیمات (Settings) اینستاگرام ضربه بزنید.
  3. بعد به بخش تنظیمات حریم خصوصی (privacy) اینستاگرام بروید.
  4. سپس، گزینه تگ کردن (Tags) در بخش تنظیمات اینستاگرام را انتخاب کنید.
  5. در نهایت، می‌توانید گزینه‌های تگ اینستاگرام خود را تغییر دهید.

حالا، اگر در یک عکس یا ویدیوی تصادفی اینستاگرام تگ شوید، چه کار می‌کنید؟ باید بدانید که حذف این نوع برچسب‎ها آسان است. در زیر چگونگی انجام این کار بیان شده است:  

1- ابتدا روی عکسی که در آن تگ شده‌اید ضربه بزنید.  

برچسب گذاری در اينستاگرام - 4

2- سپس، روی برچسب حساب خود ضربه بزنید.

برچسب گذاری در اينستاگرام - 5

3- در نهایت، گزینه من را از پست حذف کنید (remove me from post) را انتخاب کنید.

برچسب گذاری در اينستاگرام - 6

اگر متوجه شدید که اغلب توسط یک هرزنامه برچسب‌گذاری می‌شوید، بهتر است آن حساب را مسدود کنید.   




مطالبی که شاید برای شما مفید باشد

راهنمای گام به گام استفاده از استیکر های اینستاگرام

محبوب‌ترین افکت ها و فیلتر های اینستاگرام

خصوصی کردن اکانت اینستاگرام




دیدگاهتان را بنویسید