هنگامی که به دنبال راههایی جهت افزایش آگاهی مردم از برند خودتان هستید یا قصد ایجاد ارتباط عمیقتر با مشتریان و به دست آوردن فالوور را دارید، در این شرایط ممکن است با موضوعی به نام استیکر های اینستاگرام برخورد کرده باشید. استیکرها و استفاده از ایموجی از جمله بسیاری از ویژگیهای سرگرم کننده و تعاملی است که اینستاگرام برای استفاده تجاری و شخصی به کاربران خود ارائه میدهد. این ابزارها عمق بیشتری به استوریهای شما میدهد و باعث ایجاد یک ارتباط ساده با مخاطبان میشود. با ما در این مقاله همراه شوید تا با مبحث استیکر های اینستاگرام به طور کامل آشنا شوید.
مزایای استفاده مناسب از استیکرها بسیار زیاد است. برای شروع باید بدانید که آنها راهی عالی برای به دست آوردن و حفظ فالوورهای جدید هستند. همچنین تعامل دنبالکنندگان را به میزان قابل توجهی افزایش میدهند.
نمای کلی از استیکر های اینستاگرام
قبل از استفاده از استیکرهای اینستاگرام، باید بدانید که با چه چیزی سر و کار دارید و برای چه کاری میخواهید از آنها استفاده کنید. اینستاگرام در حال حاضر 12 گزینه را به شما ارائه میدهد که به شرح زیر هستند:
1- چت استیکر (Chat Sticker): با این استیکر میتوانید یک مکالمه نوشتاری را در مورد یک موضوع به طور مستقیم با دنبالکنندگان خودتان آغاز کنید. بهترین مکان استفاده از این استیکر در گروههای کوچک است، زیرا زیاد بودن چت کنندگان میتواند باعث ایجاد سردرگمی هنگام چت شود.

2- برچسب اهدا (Donation Sticker): شما میتوانید از این استیکر جهت جمع آوری پول برای یک سازمان غیرانتفاعی یا خیریه اقدام کنید. شما همچنین میتوانید جمع آوری کمکهای مالی را برای یک دلیل خاص دیگری انجام بدهید.

3- برچسب مسابقه (Quiz Sticker): با این استیکر میتوانید سوالات چند گزینهای را ایجاد کنید و پاسخ آن را هم مشخص کنید. دنبالکنندگان با انتخاب یکی از گزینههای ارائه شده پاسخ خود را میدهند. سپس پاسخها پس از سپری شدن زمان آزمون منتشر میشود.

4- برچسب شمارش معکوس (Countdown Sticker): نام، تاریخ و زمان را تنظیم کنید و اجازه دهید شمارش معکوس شروع شود. باید بدانید که این شمارش معکوس به صورت کاملا واقعی انجام میشود. شما از این استیکر میتوانید برای معرفی محصول، راه اندازی کسب و کار جدیدتان و سایر رویدادهای خاص استفاده کنید.

5- استیکر سوالات (Questions Sticker): دنبالکنندگان شما میتوانند هر سوالی را با تایپ کردن آن در کادر ارائه شده از شما بپرسند. این روش یک راه عالی برای ارتباط شخصی با مخاطبان یا دنبالکنندگان است.

6- استیکر موسیقی (Music Sticker): برای افزودن موسیقی به پسزمینه داستان خود و دادن عمق بیشتر به استوری خودتان میتوانید از آن استفاده کنید.

7- استیکر نظرسنجی (Poll Sticker): یک سوال بنویسید و پاسخها را هم مشخص کنید. به دنبالکنندگان یک شکلک به صورت نوار لغزنده (slider) نشان داده میشود که برای گفتن بله یا خیر باید نوار لغزنده را به چپ یا راست بکشند.

8- برچسب اسلایدر ایموجی (Emoji Slider Sticker): مانند برچسب نظرسنجی، میتوانید از نوار لغزنده ایموجی برای دریافت نظرات در مورد محصولات یا کارهای جدیدتان استفاده کنید. شرکتکنندگان میتوانند نوار لغزنده را به چپ یا راست بکشند تا نشان دهند که آیا از آنچه که ارائه کردهاید راضی هستند یا خیر.

9- برچسب مکان (Location Sticker): مکانهای خاصی را بر روی استوری خود مشخص کنید. از این استیکر میتوانید برای برقراری ارتباط با دنبالکنندگان بر اساس مکان فعلی خودتان استفاده کنید. یا جهت تبلیغ یک مکان خاص میتوانید از آن استفاده کنید.

10- برچسب هشتگ (Hashtag Sticker): با این استیکر میتوانید استوریهای خود را قابل جستجو کنید و با افزودن یک هشتگ آنها را به پست های دیگر متصل کنید.

11- برچسبهای زمان فعلی و آب و هوا (Current Time and Weather Stickers): با این استیکر میتوانید زمان و آب و هوا را به یک استوری اضافه کنید.

12- برچسب سلفی (Selfie Sticker): به راحتی با ضربه زدن روی نماد دوربین، یک سلفی به استوری خود اضافه کنید. سپس برای ویرایش و فیلتر کردن گزینهها، روی برچسب سلفی کلیک کنید.

نحوه اعمال استیکرهای اینستاگرام
نحوه قرار دادن استیکر در استوری اینستاگرام بسیار ساده است. پس از گرفتن ویدیو یا عکس برای داستانهای خود، یک برچسب را انتخاب کنید و آن را در نقطه خاصی از ویدیو قرار بدهید. شما میتوانید بر چسب مورد نظر را با نگه داشتن و حرکت دادن آن با انگشت خود حرکت دهید. بعد از انتخاب یک جای مناسب برای استیکر روی گزینه پین (pin) ضربه بزنید.
همیشه میتوانید استیکرهای خود را با دو انگشت کوچکنمایی و بزرگنمایی کنید یا آنها را بچرخانید یا اندازه آن را تغییر دهید. اگر میخواهید برچسبی را حذف کنید، آن را بکشید و روی نماد سطل زباله در پایین صفحه رها کنید. اگر نیاز به ویرایش استیکرها پیدا کردید، گزینه ویرایش را انتخاب کنید و تغییرات خود را انجام دهید.
هنگام استفاده از استیکرها، به خاطر داشته باشید که در بالای داستانهای شما همپوشانی متنی وجود دارد که نمیتوانید آن را حذف کنید. این متنی است که به دنبالکنندگان می گوید چه کسی استوری را به اشتراک می گذارد و در چه زمانی آن را به اشتراک گذاشته است. بنابراین، قرار دادن استیکر در بالای استوری شما ممکن است دیدن آن را برای فالوورها دشوار کند. این موضوع را در هنگام استفاده از استیکرها در نظر داشته باشید.
بهترین راه برای استفاده از برچسبهای اینستاگرام
دهها روش برای استفاده از استیکر های اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار و بهبود برند شما وجود دارد. هر برچسب میتواند برای اهداف منحصر به فردی استفاده شود. هنگام انتخاب استیکر مناسب برای اعمال در استوریهای خود، برنامه های متعدد خود را در نظر بگیرید. هر بار که از یک برچسب استفاده میکنید، باید برای یک هدف باشد و نه فقط برای اینکه استوری شما زیبا به نظر برسد.
به عنوان مثال، برچسبهای هشتگ، پستهای شما را دستهبندی میکنند، نظرسنجیها بازخورد فالوورها را ارائه میدهند و استیکرهای سوالات به شما کمک میکنند با مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار کنید. برای ایدههای بیشتر در مورد استفاده از استیکرها، از روشهای آزمایش شده و واقعی زیر از استیکرهای اینستاگرام استفاده کنید:
- پنهان کردن هشتگ ها: اگر میخواهید هشتگهای بیشتری به استوری خود اضافه کنید، اما نمیخواهید آن را درهم و برهم نشان دهید، استیکرهای هشتگ خود را تا حد امکان کوچک کنید و آنها را با هم دسته بندی کنید. سپس از استیکر دیگری مانند برچسب آب و هوا برای پوشاندن هشتگهای خود استفاده کنید. به این ترتیب عملکرد برچسب را بدون آشفتگی دریافت خواهید کرد.
- از شمارش معکوس برای رویدادها استفاده کنید: چه رویداد شما آنلاین باشد و چه حضوری، استیکر شمارش معکوس یادآور شگفت انگیز و سرگرم کنندهای است. همراه با دنبال کردن شمارش معکوس بصری، دنبالکنندگان میتوانند یادآورها و اعلانها را برای آن رویداد خاص فعال کنند. به این ترتیب، آنها هرگز نمایش محصول، پرسش و پاسخ زنده یا هر اطلاعیه مهم دیگری از برند شما را از دست نمیدهند.
- افزایش ترافیک با برچسب های مکان: برای فروشگاههای فیزیکی، برچسبهای موقعیت به طور طبیعی میتوانند توجه بیشتری را به خود جلب کنند. استفاده از این استیکر استوری شما را در فید کاوش قرار میدهد تا ترافیک بیشتری را به فروشگاه شما هدایت کند. این روش یک راه عالی برای افزایش فالوور و افزایش تعداد مشتریان شما است.
- ارتباط با استیکرهای اشاره (Mention): استیکرهای اشاره یک ویژگی اضافی هستند که به شما امکان میدهند دیگران را در استوریهای خود برچسبگذاری کنید. میتوانید سایر کسبوکارهای اینستاگرام را تگ کنید تا از برند خود حمایت کنید. یا میتوانید یکی از فالوورهای خود را تگ کنید و محتوای تولید شده توسط کاربر را جذب کنید.

گزینههای مطرح شده تنها تعدادی از راههای استفاده از استیکرهای اینستاگرام به بهترین نحو هستند. شما میتوانید برای به دست آوردن ایده های بیشتر تحقیق کنید یا استراتژیهای خودتان را به تنهایی امتحان کنید. از تعاملی که میتوانید با خلاقیت خود و کمپین قدرتمند استیکر کسب کنید شگفت زده خواهید شد.
مطالبی که شاید برای شما مفید باشد
محبوبترین افکت ها و فیلتر های اینستاگرام
چند روش برای افزودن لینک به پست های اینستاگرام