اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام

اگر دوست دارید به صورت حرفه‌ای با رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام کار ‌کنید، باید اولویت خودتان را بر آموزش مداوم و یادگیری بهترین راه برای استفاده از اینستاگرام بگذارید. یکی از راه‌های خوب برای انجام این کار این است که اولا اصطلاحات رایج و نه چندان رایج اینستاگرام را بدانید و دوما با زبان انگلیسی تا حدی آشنا شوید تا بتوانید به نتیجه دلخواه خودتان برسید. چه یک تازه‌کار اینستاگرامی باشید که سعی می‌کنید زبان مرموز رسانه‌های اجتماعی را بیاموزید یا یک حرفه‌ای قدیمی که آماده یادگیری چیزهای جدید است، این واژه‌نامه اصطلاحات اینستاگرام برای شما مناسب است. با ما در این مقاله همراه شوید تا اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام را یاد بگیرید.


اصطلاحات حساب و پروفیل شما در اینستاگرام (Your Account and Profile)

1- الگوریتم (Algorithm)

الگوریتم اینستاگرام ترتیبی را که کاربران پست‌ها را در فید خود مشاهده می‌کنند، تعیین می‌کند.

الگوریتم‌ها در علوم کامپیوتر رایج هستند. اساساً، الگوریتم رویه‌ای است که به انجام محاسبات کمک می‌کند. در رابطه با رسانه‌های اجتماعی، الگوریتم‌ها چیزهای زیادی را کنترل می‌کنند، آنها مسئول هشتگ‌های پرطرفدار، محتوایی که کاربران خاص انجام می‌دهند یا نمی‌بینند و موارد دیگر را بر عهده دارند. هر پلتفرم رسانه اجتماعی یک الگوریتم دارد. در اینستاگرام، تعامل با برند گاهی اوقات می‌تواند به تغییر الگوریتم کمک کند و به بیشتر دیده شدن پست کمک کند.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 1

2- بیوگرافی (Bio)

بخش بیو یا بیوگرافی اینستاگرام بخشی از متن زیر نام کاربری است که در آن می‌توانید اطلاعاتی درباره برند خود یا در صورتی که پروفایل شما شخصی است در مورد خصوصیات خودتان یادداشت کنید.

بیو اینستاگرام شما مکانی عالی برای ارائه یک توضیح مختصر در مورد شرکت شما و کارهایی است که انجام می‌دهید. اغلب، این بخش کوچک اولین چیزی است که افراد هنگام ورود به پروفایل شما می‌بینند، بنابراین مهم است.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 2

3- دسته (Handle)

دسته اینستاگرام یا IG handle اصطلاح دیگری برای نام کاربری است. نامی که در اینستاگرام برای تعریف یک پروفایل خاص استفاده می‌شود.

در پروفایل شما، دسته اینستاگرام شما با حروف مشکی در بالای صفحه دیده می‌شود. هنگام ثبت نام در اینستاگرام، انتخاب نام کاربری یکی از اولین کارهایی است که باید انجام دهید. گاهی اوقات نام کاربری اینستاگرام یک نام شخصی یا نا یک کسب و کار واقعی است، در حالی که برخی اوقات نام کاربری به نام واقعی شخص مربوط نمی‌شود.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 3



اصطلاحات ایجاد محتوا در اینستاگرام

4- کپشن (Caption)

توضیح مختصری که در زیر عکس ظاهر می‌شود را کپشن می‌نامند.

کپشن‌های اینستاگرام ممکن است شامل یک فراخوان برای یک اقدام، یک نقل قول خنده دار یا توضیح داستان پشت تصویر باشد. کپشن‌ها نیز محل قرار دادن هشتگ‌ها هستند. در بخش کپشن می‌توانید یک متن 2000 کاراکتری را بنویسید.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 4

5- محتوای ایجاد شده توسط کاربر (User-Generated Content)

محتوا (عکس یا ویدیو) که توسط طرفداران یک برند یا افراد مشهور ایجاد شده است.

شما به عنوان یک برند، که محصولی تولید می‌کنید یا خدماتی ارائه می‌دهید. وقتی مشتریان شما تصاویری از خودشان را همراه با آن محصول یا خدمات ارسال می‌کنند، این نوع محتوا به عنوان محتوای تولید شده توسط کاربر یا UGC نامگذاری می‌شود. اغلب، برندها به دنبال محتوای تولید شده توسط کاربر می‌گردند و اجازه می‌خواهند آن را بازنشر کنند، مانند کاری که Aerie در اینجا با این عکس از یک دنبال‌کننده انجام داده است.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 5

6- گالری (Gallery)

روشی برای اشتراک‌گذاری حداکثر 10 عکس در یک پست.

در صورتی که یک پست با چندین عکس و/یا ویدیو را ایجاد می‌کنید و آن را ارسال می‌کنید، در واقع یک گالری (Gallery) ارسال کرده‌اید. فالوورهای شما می‌توانند تصاویر یا ویدئوها را با انگشت خود ورق بزنند.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 6

7- بایگانی (Archive)

پنهان کردن پست‌های قدیمی بدون حذف آنها.

با ویژگی بایگانی کردن (Archive) یک پست، شما می‌توانید یک پست قدیمی خود را بدون حذف آن از پروفایل خود حذف کنید. با ضربه زدن روی گزینه بایگانی می‌توانید پست بایگانی شده را مشاهده کنید، اما هیچ کس دیگری نمی‌تواند آن را ببیند. برای دسترسی به این گزینه فقط کافی است تا بر روی نماد سه خط افقی در گوشه سمت راست بالای پروفایل خود ضربه بزنید.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 7

8- پست‌های ذخیره شده (Saved Posts)

راهی برای نگه داشتن پست‌هایی که می‌خواهید دوباره به آنها نگاه کنید.

شما می‌توانید با ضربه زدن روی نماد بنر در پایین سمت راست، درست بالای عنوان، یک پست را ذخیره کنید. با این کار پست در کتابخانه شما ذخیره می‌شود که در پروفایل شما قابل دسترسی است. همانطور که در فید اینستاگرام خود پیمایش می‌کنید، ممکن است بخواهید پست‌هایی را ذخیره کنید که بعداً از آنها الهام بگیرید.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 8


تعامل (Engagement)

9- تعامل (Engagement)

تعامل با کاربران در شبکه‌های اجتماعی.

اصطلاح تعامل یکی از ساده ترین اصطلاحات اینستاگرام است. اصطلاح تعامل به سادگی به افراد در تعامل با یکدیگر در رسانه‌های اجتماعی اشاره دارد. این تعاملات چیزی است که رسانه‌های اجتماعی را اجتماعی می‌کند. برای مثال، پاسخ دادن به نظرات و انجام پرسش و پاسخ لایو اینستاگرام، روش‌هایی برای تعامل با مخاطبان شما هستند.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 9

10- نرخ تعامل (Engagement Rate)

تعداد لایک‌ها و کامنت‌های دریافت شده در یک پست تقسیم بر تعداد فالوورها می‌شود نرخ تعامل.

یافتن نرخ تعامل اینستاگرام شما کمی به ریاضی نیاز دارد، اما واقعا آنقدرها هم سخت نیست. بیایید این پست اخیر را از Hot Pockets به عنوان مثال در نظر بگیریم. این پست 4120 لایک و 226 نظر دریافت کرد. جمع آنها با هم برابر 4346 است. برای به دست آوردن نرخ تعامل نهایی، 4346 را بر عدد 45300 که نشان دهنده تعداد فالورها است تقسیم کنید. به طور متوسط، این حساب دارای نرخ تعامل بسیار بالایی در حدود 59/9 درصد است.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 10

11- دسترسی ارگانیک (Organic Reach)

تعداد کاربران منحصر به فردی که بدون دنبال کردن تبلیغات پولی، محتوای شما را پیدا کرده و مشاهده می‌کنند را دسترسی ارگانیک می نامند.

دسترسی ارگانیک شما شامل افرادی است که صفحه شما را به تنهایی، از یک صفحه وب یا از طریق دوستان پیدا می‌کنند. برای کسب و کارهای کوچکی که بودجه لازم برای ایجاد تبلیغات را ندارند، تمرکز بر دسترسی ارگانیک می‌تواند یک استراتژی عالی باشد.

12- دو تا ضربه (Double Tap)

منظور لایک کردن یا پسندیدن یک پست است.

اصطلاح دوبار ضربه زدن (double tap) روش دیگری برای اشاره به لایک کردن یک پست است، زیرا دوبار ضربه زدن به یک تصویر در اینستاگرام باعث لایک شدن آن پست می‌شود. دعوت از مردم برای دو بار ضربه زدن روی عکسی که پست کرده‌اید، روشی برای افزایش تعامل است.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 12

13- پیام مستقیم (Direct Message)

پیام خصوصی بین دو نفر یا گروهی از افراد که جز با دعوت قابل مشاهده نیست.

پیام مستقیم (DM) اینستاگرام پیام‌های خصوصی بین کاربران است. این نوع پیام بر روی نرخ تعامل شما اعمال نمی‌شود، اما روشی عالی برای ایجاد تعامل و ایجاد اعتماد نسبت به فالوورهای شما است. داشتن مکالمه از طریق بخش DM با کاربران می‌تواند باعث شود که آنها پست‌های دیگر شما را ببینند. پاسخ به استوری‌های اینستاگرام شما نیز از طریق پیام مستقیم به شما می‌رسد.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 13

14- بینش (Insights)

یکی از مهم‌ترین اصطلاحات اینستاگرام بینش است. بینش بخشی از آمار ارائه شده توسط اینستاگرام است که به شما کمک می‌کند در مورد مخاطبان، محتوای خود و نحوه عملکرد آنها اطلاعات کسب کنید.

بخش بینش اینستاگرام (Instagram Insights) به شما کمک می‌کند که ببینید کاربران چگونه پست‌هایتان را کشف می‌کنند و حتی جزئیات کوچکی مانند زمانی از روز که بیشترین افراد با محتوای شما تعامل دارند را به شما نشان می‌دهد. بخش بینش می‌تواند به استراتژی محتوای شما کمک کند تا متمرکزتر شود.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 14

15- بر چسب بزنید یا تگ کنید (Tag)

برای پیوست کردن نام کاربری شخصی به یک پست.

اصطلاح تگ (Tag) به طور کلی به تگ کردن شخصی در یک پست اینستاگرام (نام کاربری فرد مورد نظر روی عکس نشان داده می‌شود) به جای ذکر کردن آنها در بخش نظرات، اشاره دارد. وقتی فردی را در یک پست تگ می‌کنید، اینستاگرام به آن شخص اطلاع می‌دهد.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 15


رشد فالوور (Follower Growth)

16 – دنبال کننده ها (Followers)

کاربران اینستاگرام که اکانت شما را دنبال می‌کنند.

هنگامی که یک پروفایل اینستاگرام ایجاد می‌کنید، مردم می‌توانند شما را دنبال کنند. می‌توانید تعداد فالوورهای خود را در بالای پروفایل اینستاگرام خود مشاهده کنید. دنبال‌کنندگان شما پست‌های شما را در فید خبری خود خواهند دید.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 16

17 – نرخ رشد فالوور (Follower Growth Rate)

درصد فالوورهای جدیدی که یک حساب در زمان مشخص به دست می‌آورد.

نرخ رشد فالوور شما به سادگی راهی برای ردیابی تعداد فالوور جدیدی است که در یک دوره زمانی خاص دریافت می‌کنید. شما می‌توانید این نرخ رشد را با مقایسه تعداد فالوورهای جدید (یعنی 200 نفر در هفته گذشته) با تعداد فالوورهای موجود پیدا کنید. این آمار می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید که آیا کارهای شما باعث جذب کاربران یا فالوورهای جدید شده است یا خیر.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 17

18 – اطلاعیه (Notifications)

هشدارهایی که فعالیت جدید رسانه‌های اجتماعی را اعلام می‌کنند.

اعلان‌ها شما را در مورد تعداد لایک‌ها و نظراتی که پست‌هایتان دریافت کرده‌اند، به‌علاوه هر جایی که شخصی به شما اشاره کرده است را به شما اطلاع می‌دهد. وقتی اعلان دریافت می‌کنید، پاسخ سریع به پیام‌ها و نظرات بسیار مهم است، که باعث افزایش تعامل می‌شود.

اگر به بخش تنظیمات خود بروید و روی اعلان‌ها (notifications) کلیک کنید، می‌توانید اعلان‌ها را برای پروفایل خود روشن و خاموش کنید.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 18

19 – برداشت ها (Impressions)

تعداد کل دفعاتی که پست شما مشاهده شده است.

برداشت‌ها کمی پیچیده‌تر هستند، زیرا می‌توانند چندین بار برای هر کاربر رخ دهند. ایمپرشن تعداد کل دفعاتی که پست دیده شده است را محاسبه می‌کند. این بدان معناست که یک نفر می‌تواند سه بار پست شما را نگاه کند که در نتیجه یک عدد به کل دسترسی (Reach) شما و سه عدد به برداشت‌های شما اضافه می‌شود.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 19


اصطلاحات هشتگ‌ها (Hashtags) در اینستاگرام

20 – هشتگ‌ها  (Hashtags)

یک کلمه یا عبارت با علامت شارپ (#) در ابتدای آن که در عین حال باعث قابل جستجو شدن آن کلمه می‌شود.

وقتی نماد شارپ (#) را تایپ می‌کنید و بلافاصله پس از آن کلمه یا عبارتی را اضافه می‌کنید، این کار یک هشتگ ایجاد می‌کند. هشتگ‌ها برچسب‌های قابل جستجو و راهی برای دسته‌بندی پست‌ها هستند، بنابراین استفاده از کلمات کلیدی مرتبط که به افراد بیشتری کمک می‌کند شما را پیدا کنند بسیار مهم است.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 20

21 – هشتگ‌های مارک دار (Branded hashtags)

هشتگ‌هایی که برای یک برند منحصر به فرد هستند و اغلب شامل نام شرکت هستند.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 21

22 – هشتگ‌های محبوب (Popular hashtags)

هشتگ‌های پرکاربرد که ممکن است مخاطبان بیشتری را جذب کنند.

استفاده از هشتگ‌های پرطرفدار (مانند #love، متداول‌ترین هشتگ مورد استفاده در اینستاگرام) ممکن است مفید باشد، اما مراقب باشید، زیرا پست شما به راحتی می‌تواند در میان پست‌های دیگر گم شود. اگر از هشتگ‌های محبوب استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که آنها مرتبط با پست شما هستند نه اینکه بخواهید صرفا جهت زدن یک هشتگ به پست خودتان از آنها استفاده کنید.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 22

23- برچسب‌های جغرافیایی (Geotags)

وقتی پست خود را برچسب جغرافیایی می‌زنید، یک مکان را انتخاب می‌کنید و آن مکان درست زیر نام حساب شما در پست نشان داده می‌شود. برچسب‌گذاری جغرافیایی پست‌ها راه خوبی برای کمک به افراد جهت پیدا کردن آن مکان است.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 23


اینفلوئنسر مارکتینگ

24 – اینفلوئنسر (Influencer)

کسی که اغلب در یک حوزه خاص برای تعداد مخاطبان بالا محتوا تولید می‌کند را اینفلوئنسر می‌گویند.

یک اینفلوئنسر محتوای جذابی را برای فالوورهای خود ایجاد می‌کند. بیشتر اینفلوئنسرها در یک حوزه خاص مانند تناسب اندام یا زیبایی متمرکز هستند. به طور کلی، اینفلوئنسرها بیش از 10 هزار دنبال کننده دارند.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 24

25 – اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

شکلی از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی که در آن اینفلوئنسرها محصولات یا خدمات را تبلیغ می‌کنند.

شرکت‌ها اغلب با اینفلوئنسرها شریک می‌شوند و اینفلوئنسرها محصول یا خدماتی را که شرکت ارائه می‌کند را در اینستاگرام تبلیغ می‌کنند تا فالوورهایشان با آن محصول یا خدمات آشنا شوند.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 25

26 – اینفلوئنسر  CPM(Influencer CPM)

هزینه و ارزش یک اینفلوئنسر

 اختصار CPM مخفف هزینه در هر میلیون (cost per Million) یا هزینه در هزار (cost per thousand) است. بنابراین CPM اینفلوئنسر راهی برای اندازه‌گیری هزینه یک اینفلوئنسر به اضافه ارزشی است که آنها به همراه دارند. اگر فردی دویست هزار فالوور و CPM 20 دلاری داشته باشد، ایجاد یک پست حمایت شده از طرف او 4000 دلار هزینه در بر خواهد داشت.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 26


اصطلاحات تبلیغات در اینستاگرام (Instagram Ads)

27 –  تبلیغات حمایت شده (Sponsored Ads)

یک تبلیغ پولی که در فیدهای خبری کاربران نشان داده می‌شود.

تبلیغات اینستاگرام ممکن است در نگاه اول مانند یک پست معمولی به نظر برسند، اما اگر دقیق‌تر نگاه کنید، علامت اسپانسر (Sponsored) را خواهید دید. تبلیغات حمایت شده مانند هر پست دیگری در فیدهای خبری کاربران نشان داده می‌شود، با این تفاوت که این نوع پست‌ها به جای اینکه یک پست ارگانیک باشند، در واقع یک تبلیغ پولی هستند.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 27

28 –  دسترسی پولی (Paid Reach)

تعداد مخاطبانی که توسط یک پست حمایت شده در اینستاگرام به دست آمده است.

دسترسی پولی برعکس دسترسی ارگانیک است. دسترسی پولی شما شامل بازدیدهای کاربرانی است که از طریق یک پست حمایت شده یا اینکه پولی دریافت کرده‌اند. با دسترسی پولی، می‌توانید جمعیتی مشخص را هدف قرار دهید.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 28

29 – نمایندگان برند (Brand Representatives)

افرادی که نماینده یک برند در شبکه‌های اجتماعی هستند.

شرکت‌های کوچک اغلب برای داشتن نمایندگان برند با افراد تماس می‌گیرند. افراد معمولی (نه اینفلوئنسرهای بزرگ) که در ازای پست کردن در مورد آن برند مشخص، تخفیف یا کالای رایگان دریافت می‌کنند. این موضوع می‌تواند به گسترش دامنه دسترسی شرکت کمک کند و همچنین منبع خوبی برای محتوای تولید شده توسط کاربر است.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 29


اصطلاحات استوری‌های اینستاگرام

30 –  استوری‌ها یا داستان‌ها (Stories)

پست‌های بیست و چهار ساعته که در بالای فید خبری اینستاگرام قابل مشاهده هستند.

داستان ها می‌توانند عکس یا فیلم باشند. آنها در بالای فید خبری اینستاگرام ظاهر می‌شوند و پس از 24 ساعت ناپدید می‌شوند، مگر اینکه استوری‌های خود را به عنوان هایلایت ذخیره کنید. استوری اینستاگرام دارای چندین ویژگی تعاملی مانند نظرسنجی و واکنش‌گرا بودن است.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 30

31 – نکات برجسته (Highlights)

استوری‌های اینستاگرام که در پروفایل شما ذخیره شده‌اند.

در پروفایل اینستاگرام شما، بین فید شما و دکمه دنبال کردن، بخشی برای نکات برجسته وجود دارد. شما می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهایی را که در استوری‌هایتان پست کرده‌اید را در بخش موارد برجسته ذخیره کنید. 

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 31

32 – بومرنگ (Boomerang)

ویدیوی کوتاهی که به صورت حلقه‌ای به عقب و جلو می‌رود.

بومرنگ‌ها که اغلب در استوری‌های اینستاگرام استفاده می‌شوند، ویدیوهای کوتاهی هستند که به طور مداوم پخش می‌شوند (چیزی شبیه به یک گیف). در این بومرنگ، به نظر می‌رسد که آب در حال سقوط است و سپس به سمت بالا کشیده می‌شود.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 32

33 – لایو اینستاگرام (Instagram Live)

یک ویدیوی زنده که دنبال‌کنندگان شما می‌توانند آن را مشاهده کنند.

با Instagram Live می‌توانید یک ویدیو را به صورت زنده پخش کنید و انتهای پخش زنده می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا آن را ذخیره کنید یا نه. ویدیوهای زنده راه خوبی برای ارتباط بیشتر با فالوورهای خود و به روز نگه داشتن آنها است.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 33

34 – نظرسنجی‌ها (Polls)

یک سوال چند گزینه‌ای در استوری اینستاگرام شما.

شما می‌توانید در استوری اینستاگرام خودتان یک نظرسنجی ایجاد کنید تا با بینندگان ارتباط برقرار کنید. آنها سرگرم کننده و مؤثر هستند، زیرا همه تعاملات در استوری‌ها برای بینندگان قابل مشاهده نیست، اما نتایج یک نظرسنجی قابل مشاهده است.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 34

35 – خروجی‌ها (Exits)

تعداد افرادی که استوری شما را ترک کردند.

خروجی‌ها، به تعداد افرادی اطلاق می‌شود که استوری اینستاگرام شما را بدون این که تا انتها مشاهده کنند آن را ترک کرده‌اند. آنها احتمالا این کار را با رفتن به استوری شخص بعدی، بازگشت به فید اصلی خود یا بستن کامل اینستاگرام انجام داده‌اند.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 35

36 – سوپرزوم (Superzoom)

یک ویژگی استوری اینستاگرام است که کارش بزرگنمایی و دادن جلوه‌های صوتی به استوری است.

سوپرزوم (Superzoom) یک راه سرگرم کننده برای ساخت یک ویدیوی دراماتیک و احمقانه در استوری‌های اینستاگرام است.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 36

37 – IGTV

یک سرویس ویدیویی که در آن کاربران می‌توانند ویدیوهای تا زمان یک ساعت را آپلود کنند.

بخش IGTV که اغلب پاسخ اینستاگرام به یوتیوب نامیده می‌شود، یک سرویس ویدیویی است که می‌توانید ویدیوهای حداکثر 15 دقیقه (یا حداکثر یک ساعت برای حساب‌هایی با فالوورهای بیشتر) را در آن آپلود کنید. شما می‌توانید با ضربه زدن بر روی تلویزیون کوچک در گوشه سمت راست بالای فید اینستاگرام خود به بخش IGTV دسترسی پیدا کنید.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 37


پست‌های قابل خرید (Shoppable Posts)

38 – برچسب‌های محصول (Product Tags)

تگ تصویری که به کاربران امکان مشاهده یک محصول را می‌دهد.

هنگام آپلود یک عکس، می‌توانید با انتخاب یک برچسب محصول، پست‌های قابل خرید در اینستاگرام ایجاد کنید. این فرآیند درست مانند برچسب زدن یک شخص عمل می‌کند. سپس بینندگان پست می‌توانند برای مشاهده جزئیات بیشتر در مورد محصول، روی برچسب‌های محصول ضربه بزنند و آن را از فروشگاه آنلاین شما خریداری کنند. توجه داشته باشید که در بسیاری از موارد، محصولات باید در فروشگاه Shopify و کاتالوگ فیس‌بوک شما در دسترس باشند.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 38


اصطلاحات استراتژی کلی (General Strategy) در اینستاگرام

39 – برنامه ریزی (Scheduling)

محتوای اینستاگرام خود را از قبل برنامه ریزی کنید تا به طور خودکار در زمان مشخصی منتشر شود.

اینستاگرام روش برنامه‌ریزی درون‌برنامه‌ای ندارد، اما می‌توانید از ابزارهای شخص ثالثی مانند Hootsuite یا Later برای زمان‌بندی پست‌های خود استفاده کنید. این کار می‌تواند در وقت شما صرفه جویی کند و به شما کمک کند تا از طریق ثبات در گذاشتن پست، فالوورهای بیشتری را جذب خود کنید. 

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 39

40 – الگوهای رفتاری (Memes)

یک تصویر یا ویدئوی طنز که به سرعت در سراسر اینترنت پخش می‌شود.

احتمالاً می‌دانید میم چیست، اما آیا می‌دانستید میم‌ها می‌توانند برای تعامل در اینستاگرام بسیار مفید باشند؟ پست‌های میم دوشنبه (یا میم‌ها در هر روز هفته) می‌توانند طعم و شخصیتی را به فید شما اضافه کنند و اغلب نسبت به پست‌های معمولی می‌توانند تعامل بیشتری داشته باشند.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 40

41 – کاوش صفحه (Explore Page)

بخشی از اینستاگرام که پست‌ها را به شما توصیه می‌کند.

صفحه کاوش را می‌توان در زیر برگه جستجو پیدا کرد و مجموعه‌ای از پست‌های تازه را برای هر کاربر براساس نوع پست‌هایی که معمولاً با آنها در تعامل هستید ارائه می‌دهد. از نقطه نظر کسب و کار، صفحه کاوش می‌تواند بسیار مفید باشد. اگر پست‌های شما دارای برچسب‌های جغرافیایی هستند و تعامل زیادی دارند، ممکن است برای برخی از کاربران در آن صفحه ظاهر شوند و پست‌های شما در معرض دید تعداد بیشتری از کاربران قرار بگیرد.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 41

42 – فیلتر (Filter)

یک ویژگی ویرایشی که رنگ‌های یک تصویر را تغییر (افزایش یا کاهش) می‌دهد.

فیلترها برای افزودن یک حالت (vibe) خاص به یک تصویر استفاده می‌شوند و اینستاگرام چندین فیلتر داخلی دارد که می‌توانید هنگام ارسال یک عکس در برنامه، از بین آن‌ها انتخاب کنید. برخی از فیلترهای موجود در اینستاگرام عبارتنداز: Clarendon، Gingham،X-Pro II  و غیره.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 42

43 – لاترگرام (Latergram)

پستی که چند روز پس از وقوع یک رویداد به اینستاگرام می‌رسد.

لاترگرام زمانی رخ می‌دهد که شما عکسی از چیزی را در زمانی دیرتر از زمانی که واقعاً اتفاق افتاده ارسال می‌کنید. این پست‌ها معمولاً همراه با هشتگ #latergram هستند.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 43

44 – پسندیدن (Like)

برای تأیید یک پست، روی دکمه قلب ضربه بزنید.

روش لایک کردن یک پست، دو بار ضربه زدن به آن است. شما تصدیق می‌کنید که پست را می‌بینید و از آن قدردانی می‌کنید، و هرکسی که آن را پست کرده است اعلانی دریافت می‌کند که آن را دوست داشته‌اید.  

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 44

45 – IG

مخفف اینستاگرام

اختصار IG به سادگی مخفف اینستاگرام است و کاربران اینستاگرام گاهی اوقات IGers نامیده می‌شوند.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 45

46 – ریگرام کنید (Regram)

بازنشر پست یک شخص دیگر

ریگرام وقتی اتفاق می‌افتد که شما پست شخصی را دوباره پست می‌کنید. شما می‌توانید از آن پست اسکرین شات بگیرید و دوباره آن را پست کنید یا از یک برنامه برای ارسال مجدد آن استفاده کنید. فراموش نکنید که اجازه بخواهید و سپس هشتگ #regram را اضافه کنید و به کاربر اصلی اعتبار بدهید.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 46

47 – تم (Theme)

ثبات بصری در فید اینستاگرام شما.

بسیاری از حساب‌های اینستاگرام هنگام ارسال تصاویر خود، تم خاصی را دنبال می‌کنند. این تم ممکن است رنگ‌های پاستیلی و گل‌های زیاد برای یک برند یا تم تیره‌تر با مقدار زیادی رنگ مشکی و خاکستری برای برند دیگر باشد. ثابت ماندن با یک تم می‌تواند به فید شما کمک کند که برای دنبال‌کنندگان بالقوه جذاب‌تر به نظر برسد.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 47

48 – ترافیک وب سایت (Website Traffic)

معیاری برای اندازه گیری تعداد بازدیدکنندگانی که از حساب اینستاگرام شما به سایت شما مراجعه کرده‌اند.

یکی از اهداف بزرگ شما با اینستاگرام باید در واقع این باشد که مردم را از اینستاگرام خارج کنید و به وب سایت خود وارد کنید، جایی که فروش اتفاق می‌افتد. با استفاده از Google Analytics برای ردیابی تعداد بازدیدکنندگان وب سایتی که از اینستاگرام دریافت می‌کنید، می‌توانید ببینید که آیا این کار را به خوبی انجام می‌دهید یا خیر. ترافیک وب خودتان را از طریق نشان دادن لینک موجود در بیوگرافی خود به کاربران یا افزودن یک لینک در استوری‌های خود مانند Starbucks افزایش دهید.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 48

49 – برچسب یا تگ نام (Nametag)

یکی از پر کاربردنرین اصطلاحات اینستاگرام برچسب یا تگ است. تگ کردن راهی برای مردم جهت دنبال کردن سریع حساب شما است.

با ضربه زدن روی نماد سه خط افقی در گوشه سمت راست بالای پروفایل خود و سپس کلیک بر روی گزینه برچسب نام (Nametag) می‌توانید نام اینستاگرام خود را پیدا کنید. این برچسب قابل اسکن است، بنابراین افراد می‌توانند به جای تایپ نام کاربری و جستجو، فقط با اسکن برچسب، پروفایل شما را پیدا کنند.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 49

50 – اخبار (Newsfeed)

صفحه اصلی حساب شما، جایی که می‌توانید پست‌های افرادی را که دنبال می‌کنید، مشاهده کنید.

با ضربه زدن روی نماد خانه در گوشه سمت چپ پایین برنامه، به فید خبری خود خواهید رسید، جایی که پست‌های جدید افرادی که دنبال می‌کنید در انجا جمع‌آوری می‌شوند. این صفحه‌ای است که هر بار که برنامه را باز می‌کنید به طور خودکار باز می‌شود.

اصطلاحات مورد استفاده در اینستاگرام 50





مطالبی که شاید برای شما مفید باشد

هفت راه برای رفع مشکل عدم شناسایی کارت SD در تلفن همراه

کپی کردن متن در اینستاگرام (کپشن و کامنت)

هفت تا از بهترین اپلیکیشن های قفل اینستاگرام




دیدگاهتان را بنویسید